
Počínaje zářím 2020 jsou naši žáci 7. ročníku zařazeni do projektu Erasmus+ společně se školami v Polsku (Nowa Iwiczna) a Španělsku (Valencie). Téma našeho projektu se zaměřuje na ekologii a environmentální problémy, kterým naše planeta čelí každý den.
Žáci na začátku školního roku tvořili v rámci výtvarné výchovy loga, která jsou nyní k vidění na nástěnce před třídou 7.B.Přestože se v tomto školním roce žáci nemohli z důvodu celosvětové pandemie osobně potkat se svými spolužáky ze zahraničí, stihli si vyměnit dopisy a poznat se touto psanou formou. Další virtuální aktivity jako je např. e-Twinning žáky stále do konce června čekají.
Součástí tohoto projektu je nejen mezinárodní spolupráce a upevnění vztahů mezi studenty a učiteli evropských států, ale také poznání kultury partnerských zemí a hlubší problematiky environmentálních problémů. Žáci doposud pracovali ve skupinách na různých tématech, jako je například kultura a geografie Španělska a Polska, problematika znečištění ovzduší, znečištění plasty a dopady odlesňování na naši planetu. Vzhledem k dané situaci některé prezentace probíhaly v hodinách angličtiny online, čehož se žáci chopili bez sebemenších problémů a při sdílení obrazovky odprezentovali své práce.
Do konce školního roku nás čeká několik dalších aktivit, jako je například analýza filmu, natočení krátké recenze a popsání kulturních zajímavostí naší země.
Všichni také pevně doufáme, že se situace příští školní rok zlepší a budeme moci vycestovat za našimi sousedy do Polska a za spolužáky do prosluněné Valencie.


Den otevřených dveří v ZŠ
15.12.2025 od 15:30 do 18:00
Bližší informace https://www.nasmetance.cz/zakladni-skola/den-otevrenych-dveri-a-zapis-do-1-trid-2026-2027/
Zápis do 1. ročníků 2026/2027
19.1.2026 od 14:00 do 18:00
20.1.2026 od 14:00 do 16:00
Instrukce k zápisu do 1. třídy základní školy 2026/2027 https://www.nasmetance.cz/zakladni-skola/zapisy-do-1-trid-zakladni-skoly-2026-2027/
Odklad školní docházky aktuálně https://www.nasmetance.cz/zakladni-skola/odklad-skolni-dochazky-aktualne/